De la rezervare, până la postarea unui review, tehnologia schimbă profund industria ospitalităţii, oferind experienţe de calitate clienţilor şi modernizând modul de lucru al companiilor.  Generaţiile noi, digitalizate nativ au ridicat mult stacheta prin accentul pus pe mobilitate,  interacţiune online şi self-service. Totodată, hotelurile ating un nivel superior de eficienţă, angajaţii se simt mai conectaţi, iar administratorii  au vizibilitate şi control asupra activităţii.

De ce investesc antreprenorii români în tehnologie şi digitalizare? Găsim un răspuns în sondajul realizat de o companie locală de consultanţă (Valoria) în 2020:

  • 61% şi-au simplificat modul de lucru (mai puţină hârtie, mai puţină bătaie de cap)
  • 48% au redus costurile (au derulat aceeaşi activitate mai rapid sau cu mai puţine resurse implicate)
  • 31% au crescut veniturile (au vândut mai mult, cel mai probabil pe canale online)
  • 26% măsoară mai bine activitatea companiei (au acces la rapoarte manageriale)

Dincolo de ambianţă şi confort, invesţiile în tehnologie au cel mai mare grad de amortizare. Oamenii aşteaptă de la unităţile de cazare experienţe de calitate, răspunsuri în timp real şi timpi minimi de aşteptare. Pe de altă parte, hotelurile au nevoie să atingă un grad optim de ocupare, viteză mare de lucru, costuri operaţionale mici şi predictibilitate. Toate acesta sunt posibile deoarece serviciile cloud şi achiziţia de tehnologie prin intermediul unui abonament lunar au făcut ca orice hotel sau pensiune să-şi permită utilizarea unui sistem integrat de gestiune, care în trecut era accesibil doar hotelurilor mari.

Creştere de eficienţă prin fluxuri de lucru integrate

Sună puţin pretenţios, însă realitatea arată ca multe hoteluri încă tratează separat fiecare etapă din interacţiunea cu un turist: vânzare, rezervare, cazare, încasare etc. Sisteme diferite, înregistrări multiple şi redundante, timp pierdut, posibile erori. Mai mult, managerii nu au acces la date centralizate şi nu cunosc reală, ci trebuie să le solicite de la persoane/departamente diferite pentru a le consolida şi corela.

Tehnologia de generaţie nouă integrează toate aceste procese şi fluxuri de lucru într-un sistem unic. Datele sunt preluate o singură dată, la prima interacţiune cu clientul, corelate automat şi distribuite în întreg sistemul pentru derularea activităţilor mai puţin vizibile turiştilor: alocare camere, pregătire fisa cazare, planificare curăţenie etc. Orice intervenţie manuală în acest proces costă timp şi creşte riscul de apariţie a erorilor. De ce să facă un angajat aceste operaţiuni, dacă tehnologia le poate face automat şi eficient. Însă nu orice tehnologie, ci o soluţie care integrează booking engine, channel manager, gestiune proprietate și housekeeping. 

Hotelurile care utilizează PynBooking, spre exemplu, au automatizat intreg fluxul: clientul rezervă pe site, sistemul face alocarea pe camere, confirmă operaţiunea, exportă datele către contabilitate, notifică turiştii, trimite link-ul de acces la contul de self-service, alocă task-uri pentru echipele de curăţenie, inclusiv actualizează preţurile pe site-uri multiple. Iată de unde provine câştigul de eficienţă. 

Coplementar, având o bază unică de date, obţinerea rapoartelro de activitate devine un proces simplu. Datele sunt disponibile (în diverse formate) în timp real, de pe orice dispozitiv conectat la internet. Orice decizie se va baza de informaţii reale şi nu presupuse.

Experienţă digitală şi interacţiuni contactless

Rezervări şi check-in online prin website sau aplicaţii mobile, portal de tip self-service, deschiderea camerei cu telefonul etc sunt doar câteva facilităţi apreciate de noua generaţie de consumatori.  Odată dat tonul, clienţii se aşteaptă ca toate hotelurile să ofere acelaşi mod de interacţiune. Ceea ce, în esenţă, este benefic pentru toate părţile, abordarea de tip self-service oferind turiştilor control şi confort, iar hotelurilor simplificare operaţională şi reducere de costuri.

În România sunt 19.9 milioane conexiuni mobile active (date oficiale ANCOM din iunie 2020) dintre care 12 milioane sunt 4G. Direcţia în care mergem este uşor de intuit, mai ales că în ultimul an (deşi oamenii au cam stat în casă) traficul mobil de date a crescut cu 41%. Mobilitatea a devenit deja un stil de viaţă şi nu poate fi ignorată.

Utilizare a unei aplicaţii mobile integrată în PMS este cea mai bună cale de interacţiune cu clienţii, de la self-checkin la campanii de fidelizare şi upsales/cross sales. Spre exemplu, printr-o astfel de aplicaţie, clientul poate face upgrade la o cameră superioară sau poate contracta servicii suplimentare: transfer, excursii, parcare, închiriere echipament sportiv etc.  Aplicația PYNBooking Guest self service permite inclusiv plata serviciilor, pentru ca interacţiunea clientului cu recepţia să fie minimă.

 

În mod evident, tehnologia a schimbat comportamentul consumatorilor în general, iar turismul nu face excepţie. Fenomenul nu doar că este ireversibil, dar se va accentua pe măsură ce generaţia digitalizată nativ va deveni majoritară. Prin urmare ar fi o greseala să ignori valul tehnologiei, mai ales că noi îl facem să lucreze pentru tine. Contactează-ne chiar acum pentru informaţii suplimentare despre serviciile PynBooking, la telefon sau e-mail sau citeşte despre cum folosesc alte hoteluri serviciile noastre, dacă nu eşti încă pregătit pentru o astfel de discuţie.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.